Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Papper.

Av dysfunktionellafamiljen - 13 oktober 2011 15:23

Hej,


Eftersom jag har minne som en påsen nötter så vet jag egentligen inte vad jag skrivit här i bloggen men ändå.. ni får väl hojta till om jag börjar bli som en senil gammal dam ;)


Igår skickade jag in papprena till försäkringskassan, man var ju tvungen att fylla i vad man hade för inkomst och det gjorde jag ju självklart men det ska bli intressant att se hur dom ställer sig till att jag faktiskt är sjukskriven på 25% också.

Men sjukskriven från att vara mamma är jag definitivt inte.


Mitt monster har faktiskt varit ett ganska snällt monster nu i några dagar ja förutom att jag måste göra det och det och det.

Men som i morse då gick vi och rabblade alfabetet och han sa vad för saker som började på olika bokstäver :) jätteduktig även fast han egentligen inte haft något intresse av att lära sig läsa.

Han är mer en matematiker och tycker det är kul med siffror.

Han började även med att tycka mycket om musik som liten och klassisk musik var trevligt att lyssna på fast nu har det gått över mer till Erik Saade.

Han kan faktiskt spela lite piano, enklare låtar som lille katt, star wars introt..

låten popcorn som var med i snuten i hollywood... ja lite enklare saker sådär, och han har ju en enorm begåvning med att höra vilka toner han ska sjunga på en gång.

han kan höra en låte kanske max 2 gånger sen kan han melodien och det är helt sjukt och det vill jag ju självklart utveckla :) måste bara hitta någon som vill ta sig an en rastlös 7 åring i både sång och piano.. ja och inte kostar skjortan och femtio + lite till.. man är ju inte miljonär direkt :)


Sitter här på jobbet.. i morgon är jag ledig så då ska jag vara lite med Elias i skolan sen funderar jag faktiskt på att åka och klippa mig..

känns som om det behövs...


Jahopp... jag tror faktiskt det får vara allt för den här gången..


Tjingeling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dysfunktionellafamiljen - 21 november 2014 12:20

Jag kanske inte är världsbäst på att blogga och jag vet oftast inte vad jag ska skriva om men när jag väl skriver är det för att jag har det som en interaktiv dagbok.   Min dotter tycker jag är totalt löjlig, jag vet inte hur man twittrar, har ...

Av dysfunktionellafamiljen - 29 oktober 2014 10:51

Det har gått 16 dagar efter rånet. Och jag börjar sakteliga sova lite bättre men jag drömmer fruktansvärt mycket just nu och inatt drömde jag om rånaren. Jag såg hennes ansikte framför mig. Så fort jag sitter på tåget och en mörk tjej med res...

Av dysfunktionellafamiljen - 29 oktober 2014 10:51

Det har gått 16 dagar efter rånet. Och jag börjar sakteliga sova lite bättre men jag drömmer fruktansvärt mycket just nu och inatt drömde jag om rånaren. Jag såg hennes ansikte framför mig. Så fort jag sitter på tåget och en mörk tjej med res...

Av dysfunktionellafamiljen - 27 oktober 2014 10:33

Det var orden hon började med när hon kommit in i butiken. Jag som stod här bakom disken i butiken blev så paff. Frågade varför och hon svarade ring polisen. Men varför, har det hänt något frågade jag! Hon mumlade något och jag frågade va, ha...

Av dysfunktionellafamiljen - 5 november 2011 19:26

Hur ska jag hinna skriva här när jag inte ens hinner med mig själv. Jag orkar inte utan är känslomässigt störd just nu. Jag tycker livet indirekt är pest och pina men det är med stor sannolikhet pga att det är grått och trist ute. Och sen att j...

Presentation


I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, min familj, mina tankar och allt annat allmänt och närainpåskinnet känslor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards