Alla inlägg under oktober 2014

Av dysfunktionellafamiljen - 29 oktober 2014 10:51

Det har gått 16 dagar efter rånet.

Och jag börjar sakteliga sova lite bättre men jag drömmer fruktansvärt mycket just nu och

inatt drömde jag om rånaren.

Jag såg hennes ansikte framför mig.

Så fort jag sitter på tåget och en mörk tjej med resväska kommer så rusar hjärtat iväg i panik.

Men det är väl så det får vara ett tag.

Jag får helt enkelt acceptera att livet inte riktigt kommer vara sig likt efter den händelsen.

Nu måste jag ju bara vänta på brottsutredningen och vad dom kommer fram till.

Dom kommer ju definitivt inte hitta henne, det är ju som att leta efter en nål i en höstack.


Sitter här på jobbet och får snart anfall på människorna som väntar på IKEA bussen för dom ställer sig framför vår dörr och hindrar mina kunder till att komma in.

Sätta upp en stor lapp..... IKEA RESENÄRER FÅR STÅ VID BUSSHÅLLPLATSEN.....


Usch jag vill åka hem... idag är ingen roligt dag och jäkla skitväder ute...


Tjingeling.

Av dysfunktionellafamiljen - 29 oktober 2014 10:51

Det har gått 16 dagar efter rånet.

Och jag börjar sakteliga sova lite bättre men jag drömmer fruktansvärt mycket just nu och

inatt drömde jag om rånaren.

Jag såg hennes ansikte framför mig.

Så fort jag sitter på tåget och en mörk tjej med resväska kommer så rusar hjärtat iväg i panik.

Men det är väl så det får vara ett tag.

Jag får helt enkelt acceptera att livet inte riktigt kommer vara sig likt efter den händelsen.

Nu måste jag ju bara vänta på brottsutredningen och vad dom kommer fram till.

Dom kommer ju definitivt inte hitta henne, det är ju som att leta efter en nål i en höstack.


Sitter här på jobbet och får snart anfall på människorna som väntar på IKEA bussen för dom ställer sig framför vår dörr och hindrar mina kunder till att komma in.

Sätta upp en stor lapp..... IKEA RESENÄRER FÅR STÅ VID BUSSHÅLLPLATSEN.....


Usch jag vill åka hem... idag är ingen roligt dag och jäkla skitväder ute...


Tjingeling.

Av dysfunktionellafamiljen - 27 oktober 2014 10:33

Det var orden hon började med när hon kommit in i butiken.

Jag som stod här bakom disken i butiken blev så paff.

Frågade varför och hon svarade ring polisen.

Men varför, har det hänt något frågade jag!

Hon mumlade något och jag frågade va, har du blivit rånad.

Då sa hon orden som jag aldrig trodde jag skulle råka ut för.

JAG tänker RÅNA dig nu sa hon.

Och jag blev så ställd så jag frågade bara varför igen.

Varpå hon svarade - jag vill bli tagen.

Men varför frågade jag igen.

Ring polisen sa hon då igen och började märkbart bli lite irriterad över mina dumma frågor.

Hon slet fram en kniv och det var ingen vanlig fickkniv utan en av den större modellen kökskniv.

 

Här hade jag halva dagen varit på bra humör, dagen lunkade på i normal takt men plötsligt förändrades det.

Jag blev förvirrad.

Ringde polisen.

Hon ville ha pengar.

Jag svarade att jag inte hade så mycket kontanter.

Hon sa jag tar det du har.

slet i kassan, vred på nyckeln, slåg på knapparna.

 

Jag öppnade kassan.

Hon tog de få pengar jag hade i kassan.

Sen vet jag inte vad som hände.

Total blackout.

Hon var ute ur butiken, jag pratade med larmcentralen.

Jag sa var hon gick.

15 minuter senare var poliserna här.

Jag var totalt nedbruten.

Jag fattade då, adrenalinet var på högsta nivå.

Jag kraschade ihop.

 

Hur kan man gå vidare efter någonting sånt?

Jag ser henne så fort jag stänger ögonen.

Hon såg ut som du och jag.

Hon har påverkat mitt liv.

Ta inte livet för givet för det kan förändras fort.

 

//F

 

Presentation


I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, min familj, mina tankar och allt annat allmänt och närainpåskinnet känslor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards