Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Hållbart eller inte.?.

Av dysfunktionellafamiljen - 27 oktober 2011 16:14

Det har snart gått 2 veckor sedan Elias började med det här att gråta så fort jag ska lämna honom i skolan,

och som ni vet så skär det i mig varenda gång.

I tisdagskväll när han skulle gå och lägga sig berättade han att 3:orna bundit fast honom och en av killarna tänkte slå honom.

Shit vad arg jag blev, ja inte på honom då.

Men han berättade att han sagt till sin fröken.

Det är inte okej att hålla på så.

Pratade med hans fröken i morse och hon skulle ta upp detta med 3:ornas fröken och jag hoppas att det blir bättring för annars kommer jag att bli riktigt arg och då blir inte jag att leka med.

Kanske är det pga att jag själv blivit både misshandlad och mobbad i skolan och jag vet hur det känns :(

det är inte okej för barn att hålla på  att trakassera andra barn.

Och jag hoppas att skolan tar sitt ansvar för annars kommer jag stämma dom, för det har ju definitivt blivit lättare med åren.

Hade jag gjort det när jag var liten så hade dom säkert bara skrattat åt mig men nu är det oftast en annan ton i källan.


Vet inte om Elias kommer klara av att gå i kommunal skola, han är ju inte så gammal ännu men hönsmorsa som man är så vill man ju skydda och helst flytta på honom på en gång även fast det inte alltid blir bättre.

Jag står helt rådvill och jag söker på nätetför att få svar när det gäller kraftig separationsångest på mindre skolåldersbarn med adhd problematiken.


Finns det någon annan där ute som kanske har tips och råd?

inga råd är för dumma...


Tjingeling.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av dysfunktionellafamiljen - 21 november 2014 12:20

Jag kanske inte är världsbäst på att blogga och jag vet oftast inte vad jag ska skriva om men när jag väl skriver är det för att jag har det som en interaktiv dagbok.   Min dotter tycker jag är totalt löjlig, jag vet inte hur man twittrar, har ...

Av dysfunktionellafamiljen - 29 oktober 2014 10:51

Det har gått 16 dagar efter rånet. Och jag börjar sakteliga sova lite bättre men jag drömmer fruktansvärt mycket just nu och inatt drömde jag om rånaren. Jag såg hennes ansikte framför mig. Så fort jag sitter på tåget och en mörk tjej med res...

Av dysfunktionellafamiljen - 29 oktober 2014 10:51

Det har gått 16 dagar efter rånet. Och jag börjar sakteliga sova lite bättre men jag drömmer fruktansvärt mycket just nu och inatt drömde jag om rånaren. Jag såg hennes ansikte framför mig. Så fort jag sitter på tåget och en mörk tjej med res...

Av dysfunktionellafamiljen - 27 oktober 2014 10:33

Det var orden hon började med när hon kommit in i butiken. Jag som stod här bakom disken i butiken blev så paff. Frågade varför och hon svarade ring polisen. Men varför, har det hänt något frågade jag! Hon mumlade något och jag frågade va, ha...

Av dysfunktionellafamiljen - 5 november 2011 19:26

Hur ska jag hinna skriva här när jag inte ens hinner med mig själv. Jag orkar inte utan är känslomässigt störd just nu. Jag tycker livet indirekt är pest och pina men det är med stor sannolikhet pga att det är grått och trist ute. Och sen att j...

Presentation


I den här bloggen tänkte jag skriva om mig, min familj, mina tankar och allt annat allmänt och närainpåskinnet känslor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästboken

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards